Sluit een overeenkomst af

Je kan enkel een beroep doen op de dienst Sociaal Tolken en Vertalen als je een samenwerkingsovereenkomst hebt gesloten met het Agentschap Integratie en Inburgering.

  • Ga eerst na of jouw dienst / sector in aanmerking komt.
  • Indien je in aanmerking komt, dienen de volgende stappen te worden doorlopen:
    • print de samenwerkingsovereenkomst af;
    • vul het document in en stuur het in tweevoud en ondertekend op naar de hoofdzetel van ons agentschap: Tour & Taxis, Agentschap Integratie en Inburgering, dienst Sociaal Tolken en Vertalen, Havenlaan 86C bus 212, 1000 Brussel;
    • bezorg de overeenkomst ook digitaal aan STV@integratie-inburgering.be.
  • Als de overeenkomst aan de voorwaarden voldoet, krijg je één ondertekend exemplaar terug per post.

Ik wil een tolk ter plaatse

Om een sociaal tolk ter plaatse aan te vragen heb je een online account nodig.

Account activeren en gebruiken

  • Nadat je de getekende samenwerkingsovereenkomst  terugkrijgt, bezorg je ons een e-mailadres voor een online account voor jouw dienst via STV@integratie-inburgering.be;
  • Zodra wij het e-mailadres geregistreerd hebben, kan je jouw online account activeren en tolken aanvragen via het online portaal;
  • Je meldt je aan op jouw account met het opgegeven e-mailadres en een zelfgekozen wachtwoord. Daarop ontvang je een activeringsmail voor jouw account. Volg de link in de activerings-e-mail;
  • Na de activatie kan je onbeperkt sociaal tolken aanvragen via jouw account.

Opmerking: meerdere accounts per dienst

Indien meerdere medewerkers van je dienst aanvragen doen en je verschillende accounts wenst, kan je ons meerdere e-mailadressen bezorgen. Probeer op voorhand na te gaan hoe je de tolkaanvragen binnen jouw dienst efficiënt kan organiseren. Gebruik bij voorkeur een algemeen aanvraagadres zodat ook intern het overzicht van de aanvragen onder alle collega’s duidelijk en toegankelijk blijft.

Kosten en afspraken

Je betaalt forfaitair 8 euro voor het eerste uur en 2 euro voor elk bijkomend kwartier. De vervoerskosten van de tolk worden ook aangerekend (0,33 euro per km of de prijs van het openbaar vervoer). Raadpleeg de afsprakennota voor meer informatie over de kosten en de algemeen geldende afspraken.

Tijdig aanvragen

Vergeet niet dat:

  • een aanvraag voor een sociaal tolk ter plaatse minimum twee werkdagen vooraf dient te gebeuren;
  • je ten laatste één werkdag voor de tolkopdracht bevestiging krijgt of er al dan niet een tolk gevonden is voor je aanvraag, tenzij anders overeengekomen.

Ik wil een telefoontolk

Via de samenwerkingsovereenkomst met het Agentschap Integratie en Inburgering kan je een beroep doen op de Vlaamse Tolkentelefoon.

Je kan vanaf 16 mei 2018 niet langer een aanvraag indienen via het open formulier. Voortaan kan je een telefoontolk aanvragen via je online account (minstens twee werkdagen voor het gesprek).

Account activeren en gebruiken

  • Nadat je de getekende samenwerkingsovereenkomst terugkrijgt, bezorg je ons een e-mailadres voor een online account voor jouw dienst via STV@integratie-inburgering.be;
  • Zodra wij het e-mailadres geregistreerd hebben, kan je jouw online account activeren en tolken aanvragen via het online portaal;
  • Je meldt je aan op jouw account met het opgegeven e-mailadres en een zelfgekozen wachtwoord. Daarop ontvang je een activeringsmail voor jouw account. Volg de link in de activerings-e-mail;
  • Na de activatie kan je onbeperkt telefoontolken aanvragen via jouw account.

Opmerking: meerdere accounts per dienst

Indien meerdere medewerkers van je dienst aanvragen doen en je verschillende accounts wenst, kan je ons meerdere e-mailadressen bezorgen. Probeer op voorhand na te gaan hoe je de tolkaanvragen binnen jouw dienst efficiënt kan organiseren. Gebruik bij voorkeur een algemeen aanvraagadres zodat ook intern het overzicht van de aanvragen onder alle collega’s duidelijk en toegankelijk blijft.

Snel een telefoontolk nodig?

Bel ons tijdens de openingsuren op het nummer 02/208 06 11 om de beschikbaarheid van de tolk te bespreken.

Openingsuren

  • Maandag, dinsdag en donderdag van 9 tot 12.30 uur en van 13.30 tot 18 uur.
  • Woensdag en vrijdag van 9 tot 12.30 uur en van 13.30 tot 17 uur.

Tijdens de schoolvakanties is de Vlaamse Tolkentelefoon dagelijks bereikbaar tot 17 uur.

Kosten en afspraken

Raadpleeg de afsprakennota voor meer informatie over de kosten en de algemeen geldende afspraken.

Tijdig aanvragen

Denk eraan dat een aanvraag voor een telefoontolk minimum twee werkdagen vooraf dient te gebeuren.

Lange gesprekken

Voor lange gesprekken is een telefoontolk vaak niet geschikt. We raden in dergelijke gevallen een tolk ter plaatse aan.

 

Extra informatie